samedi 12 décembre 2015

12th December 2015 Advent calendar. 24 days with the colors of Peace.


12th December 2015
Advent calendar. 24 days with the colors of Peace.

High Flight - John Magee (1922 – 1944)

Oh! I have slipped the surly bonds of Earth
And danced the skies on laughter-silvered wings;
Sunward I’ve climbed, and joined the tumbling mirth
of sun-split clouds,
— and done a hundred things
You have not dreamed of
—wheeled and soared and swung
High in the sunlit silence. Hov’ring there,
I’ve chased the shouting wind along, and flung
My eager craft through footless halls of air....
Up, up the long, delirious, burning blue
I’ve topped the wind-swept heights with easy grace
Where never lark nor even eagle flew—
And, while with silent lifting mind I’ve trod
The high untrespassed sanctity of space,
Put out my hand, and touched the face of God.

12 décembre 2015.
Calendrier de l'Avent. 24 jours aux couleurs de la paix.

L’Envol - John Magee (1922 – 1944)

Je me suis libéré des emprises de la terre,
pour danser dans le ciel, sur des ailes argentées d’un grand ris.
Je suis allé vers le soleil,
j’ai rejoint les cascades chaotiques de nuages tranchés de lumière.
Et là, j’ai vécu des moments dont vous n’avez jamais rêvé !
Voler, Planer, Balancer si haut dans le Silence solaire…
Suspendu, j’ai pourchassé le vent hurlant,
et lancé mon vaisseau au travers de fabuleuses cavernes, pleines d’un air raffiné.
Haut, plus haut, au long d’un délire de Bleu brûlant,
j’ai survolé les sommets balayés de vent,
dans une sérénité que nul aigle, nulles alouettes, n’ont jamais vécu.
Puis, alors que mon esprit silencieux s’élevait,
au travers du sanctuaire inviolé de l’Espace …
j’ai sorti une main… et caressé le visage de Dieu.


Aucun commentaire: